Jaktfeber

Ojojoj, nu börjar det ta sig. Ett par jaktböcker ligger bredvid mig och talar om att nu är det dags att börja plugga för att ta en jägarexamen i vår. Spännande spännande och klurigt klurigt. Ska jag våga mig på att panga med riktiga gevär med? Lyckas jag kommer vi ha hela frysen full av ekologiskt kött av olika slag av djur som fått leva ett fritt och glatt liv istället för en massa kemikaliespäckat färgat kött från livsmedelsbutikerna av djur som fått leva hela sina liv i små inhängnader och bara födas upp för att bli matbitar.

 

 

Snart kan man ju flytta ut i skogen ju och förvandlas till en skogsälva! Jaga, fiska, odla, ha några höns, många katter och en hund, några knoddar och en stor gosig timmerstuga. Ah, jag spinner nästan som en katt bara jag tänker på det!
Aja, men en sommarstuga nära havet med jaktmarker att låna i närheten, den drömmen känns lite närmare i alla fall!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0