Nya breddgrader

Ojoj, nu har det hänt mycket för lilla Myra på sistone! Och när Myras uppfödare Lotta (www.clarellis.se) så snällt länkade till mig på sin blogg så måste jag ju bara passa på att uppdatera lite om lillflickan.

Både min ena brorsa och mina föräldrar har varit kattvakter lite nu på sistone. Så snällt! Tack tack! Hon måste ju få lite sällskap i alla fall när vi måste jobba över och måste vara borta för länge, eller springer på flugfiskemässan som igår. Det skär i hjärtat ju om hon ska vara ensam alldelse för länge! Uss uss. Hon är ju bara en liten söt kattunge än stackarn.

När hon kunnat gå i selen bra nu ett tag förresten så fick hon kika ut en liten vända på balkongen och loftgången. Hon sniffade på allt, det verkade riktigt spännande med nytt överallt!
Men efter en stund gick hon in självmant igen, det var nog lite kallt ute för henne, och mycket tryggare hemma.


Hon har börjat lyssna till sitt namn redan, vilken smart katt! Hon har redan förstått att hon heter just Myra numera. Vad roligt med en kattras som är lite mer lättlärd verkligen! När man ropar på henne kommer hon som skjuten ur en kanon! Om hon inte är upptagen med nån jättekul leksak förstås, då är det svårt att slita sig. Thihi.

Bada var lite läskigt i början tyckte hon allt, hon jamade som en tok, det gick inte att sätta ner henne i lite vatten så det fick vi bara glömma. Men att hälla vatten över henne och massera i kattschampoo verkade fungera bättre, jamade inte en enda gång av protest. Jag tror nog hon tyckte det var lite mysigt till och med.

När vi torkade henne började hon spinna direkt. Och så gott hon luktade sen! Myspys!


Något riktigt busigt har hon inte ställt till med än så länge, men det kommer nog det med, särskilt när hon lyckas hoppa upp på köksbänkarna! Vi får hålla i kryddhyllan! Hehe.

Just ja, måste ju få passa på att säga att vi just vunnit budgivningen om en lägenhet så i slutet av maj bär det av. Inte så långt nej, samma område, bara några hus bort då vi trivs så otroligt bra i den här föreningen. Men vi byter från en tvåa till en trea. Wiiiie! Hobbyrum coming up! Synörden i mig och radiobilsnörden i sambon jublar av lycka! Lyxigt kök och badrum med bubbelbadkar och kaklat riktigt kungligt  går inte av för hackor det heller!
Och en perfekt gräsmatta nedanför där Myra kommer få tassa fram och tillbaka och undersöka, och även i parken förstås. Hoppas hon också kommer att trivas det på nya stället!

Vad trögt det var att få hem ett klösträd då! Geckozoo.se är inget jag rekommenderar kan jag säga... Min sambo ringde och pratade med dem. De skulle kolla upp beställningen och ringa upp om svar om en kort stund. Men ingen ringde upp så min sambo fick ringa upp dem återigen. Då svarade de att de inte ringt upp för att möbeln hade utgått! Men kom igen! Det kan ju vara bra att veta sånt som kund så man inte sitter och väntar! Uss uss...


Men nu är samma coola klösträd beställt från ett annat ställe istället som verkade mycket vettigare och trevligare, trädet skulle komma i slutet av mars nu, så hoppas Myra står ut en stund till. Stackars lillflickan vill ju hoppa och leka ännu mera skulle jag tro!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud va stor Myra börjar bli, riktigt söt :) Vi var sugna på att skaffa katt genom Lotta så har följt lillen sen hon föddes :)



Får man fråga vad det är för sele och koppel ni skaffat? Vill ta ut min lilla krabat till våren men är rädd att han ska slita sig :s

2011-03-13 @ 11:42:37
URL: http://vinterna.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej,

Marie heter jag. Och jag har följt lilla Estelle/Myran sen hon föddes hos Lotta. Jätteroligt att se henne igen, och se hur mycket hon vuxit sedan flytten.



Hälsn.

Marie

2011-03-13 @ 16:38:19
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0