Pysslingens återkomst

 

Som jag har saknat att pyssla! Och då en rätt så nyfunnen pysselbesatt vän lockade med mig på scrappbookingmässa kom inspirationen med stormsteg. Jag kanske inte är så mycket för det där exakta scrappandet men jag vill absolut ta med lite av varje i mitt eget pysslande och göra små tavlor med olika fotokollage, skyltar till olika saker, kanske ett par kort till folk som fyller år. Men jag vill rita och måla själv, men sen mera dekorera med scrappgrejjorna lite här och där. Kunna utnyttja min kära akvarellfärger och skissa loss med blyertspennorna, sedan lägga till blommor och stämplar.

 

Mässan var i Vaksalaskolans matsal här i Uppsala och verkar ha funnits några år redan. Synd att man missat sånt förut ju!
Massor med inspiration fanns innanför väggarna, det var bara att dyka ner och undersöka!


Det var en hel del folk där. Vi passade på att gå en liten gratiskurs där man fick lära sig göra ett litet kort med embossing, ett slags stämpeltryck man häller över pulver på och värmer så det blir som en gummiyta på själva trycket om jag fattat det rätt.
Såhär blev i alla fall mitt kort till slut.


Visst fanns det en hel del att shoppa. Här är bara ett litet urval av vad man kunde välja på.

 



Jag hittade lite av varje, bland annat ett fint pappaer att göra ett kollage med Myra på, hon är ju ändå en liten bortskämd sessa, så tyckte det passade bra med rosa kungakronor till henne. En skylt eller något liknande måste jag ju såklart göra av den bruna pappret med massa dåtida modedamer på.


Fjärilarna får vi se vart de hamnar, likaså metallblommorna och banden. Men banden kan man ju även sy något av, jag bara älskar bakelseband! Thihi.
Ramarna är små stämplar, så himla snygga och precis vad jag ville ha. Tror de kommer bli mycket användbara faktiskt! Jag måste ju ha någonstans att skriva saker i, inte sant? Yay!

Mitt första scrappande gjorde jag för ett par veckor sen och kan nu när det varit Mors dag äntligen visa upp resultatet även här. Är lite stolt ändå över mitt första kort, även om scrappkompisens alster var tio gånger coolare, thihi. Men vad kul det var att få prova på. Så snart vi fått ordning på hobbyrummet skall allt utforskas lite mer.


Jag älskar när nya små världar öppnar sig, sist var det kattavdelningen i butikerna, nu är det scrappavdelningen att plocka idéer från. Som om jag inte hade nog med hobbies ändå! Thihi. Jäkla tur att hobbyrummet blir till, hur skulle man annars få plats med sitt liv?

Ett par böcker har ramlat in genom brevlådan också. Ännu mer inspiration har jag alltså nu i form av dessa på godbitar...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst är det roligt att scrappa, jag har tyvärr alla mina saker i två stora flyttkartonger sedan flytten för 1,5 år sedan.

2011-06-03 @ 11:58:35
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Marre

Då e det ju bara att leta fram dem vettja :D Du som har så galet fina och många katter måste ju kunna få ihop det riktigt vackert om dem! Så avkopplande att få pyssla av sig lite med något ju.

2011-06-03 @ 13:42:05
URL: http://lillraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0