Frukostlycka

Vi har redan hunnit laga oss varsitt lyxmål i det nya köket. Thomas har kastat ihop världens godaste sparrissoppa efter Per Morbergs recept och helt galet goda ciabattas med hemgjord aioli, kräftstjärtar och mums.

En jobbnatt hittade och tog jag ett kort med mobilen för att spara ett underbart recept på bananpannkakor med kokosmjölk jag hittade när jag bläddrade i en tidning. Så de svängde jag ihop klockan halv nio på morgonen efter att ha hängt på låset till Ica tillsammans med pensionärerna för att få alla ingredienser. Men det var det värt.
Serveras skulle det göras med cashewnötter, lite naturell youghurt, torkad frukt och med lite akaciahonung ringlat över. Gudomligt! Och en poppis frukost enligt både mig och killen ju. Måste göras snart igen! Thihi.

 


Men såhär gör du i alla fall:

Bananpannkakor
Vispa ihop 2 ägg med 1 burk kokosmjölk, 1,5 dl mjöl, 2 msk socker och lite salt. Slanta och kasta i bananerna. Stek små pannkakor eller plättar av smeten i smör. Jag serverade som sagt tillsammans med cashewnötter, lite naturell yoghurt, torkad frukt, några vindruvor och med akaciahonung ringlat över allting. Riktigt mumsigt, men du har säkert dina egna favoriter att prova till! Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0