Nu luktar det nybakat igen!

Julbak är en viktig sak. I år blev det bland annat två recept jag hittade i en Allerstidning; Saffransbullar med choklad och saffranssnittar med citron och vit chokladglasyr. Den tredje saken på plåtarna är mina kära gamla chokladsnittar jag bara inte kan leva utan att få baka lite då och då. De försvinner alltid lika fort.


Bakplåtstället jag köpte på Clas Olsson var ju en riktig klippa! Underbar pryl som tar hur liten plats som helst ihopfällt!


Kakburken från Ica Maxi skulle nu såklart få fyllas med rätt innehåll.

Andra sysslor man även måste göra såhär vid jul är ju att slå in massa paket. Myra hjälpte gladerligen till, särskilt med paketsnörena. Det blev fuskrosetter på många paket kan jag säga då jag gav upp när det blev för många dregliga delade snören med tuggmärken på, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0