Bland berg, dalar och fjordar trivs jag som torsken i vattnet!


Ännu en dekal fastnade på väskan denna sommar ju!

Och en mycket trevlig liten ö jag varmt rekommenderar är Tromsö! Vi var dit nu under semestern, Thomas och jag, för att njuta av naturen och shoppa lite smått. Dit måste vi snart igen! Vilket smultronställe!

Vi passade på att:

... kika på berg, dalar och fjordar. Allt lika förbannat vackert.


... åka på rundtur med en båt som gick sönder halvvägs så vi fick oss en extra lång rundtur, mysigt värre!


... klättra upp och vandra på ett berg med lite hjälp av en linbana en bit av vägen.


... äta varsin välförtjänt fjällmuffins uppe på en av bergstopparna.


... vara lite romantiska uppe på berget såklart!


... ta en läcker panoramabild av utsikten från berget och över hela lilla Tromsö.


... träffa en korthårig kopia av Myra och sakna henne som tokar!


... åka ut med Norges tredje äldsta båt "Signe", till vänster på bilden, som fortfarande är i drift.


... fiska söta torskar från Signe som sedan smaskades nykokta i havsvatten tillsammans med flatbröd och lite smör. Mumma!


... besöka "Sommarön" och njuta av friheten och naturen.


... äta massa underliga och smaskiga djur som val, säl, ren, hälleflundra, stenbit, vildlax och marulk.


... kika på floran...


... kika på konstiga hus...


...och drömma oss bort när vi kikade på Hurtigruttbåten...


En resa jag sent kommer glömma och verkligen hoppas på att kunna göra om snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0