Älskade, saknade höstsyssla!

Äntligen är det höst och nästan vinter! Det betyder att sysäsongen är tillbaka! Drar igång rejält om ett par helger då det är dags för mamma och mitt besök på Syfestivalen i Älvsjö! Åh, så jag längtar! Man längtar ett helt halvår efter att man just varit på den förra! Denna gång har jag längtat ännu värre till och med eftersom i våras var det en snöstorm som inte hette duga just den dagen vi skulle åka. Tåg och bussar var lamslagna och jag gick och morrade och svor över att jag inte kunde komma dit! Gaaaaah!
Hoppas hoppas hoppas att vädret är bättre denna gång vi ska åka! Annars går jag ju under!

Nåväl, som lite förebyggande då inspirationen redan slagit till en smula i och med en liten tävling ska jag försöka ge mig ut på djupt vatten och sy mig ett par egna gosedjur från scratch. Kids, don't do his at home säger jag bara.

Jag har köpt finfint plyschtyg, ögon och billigt testtyg. Funderat och vänt och vridit på mina idéer.

Så kom jag på! I förrådet hade jag faktiskt mitt kära gamla hönsnät att göra figurer av. Så med ett gäng tänger satte jag mig till bords och böjde och bände och åstadkom detta:


En bit tunt mönsterritartyg och frystejp till förbannelse gick det åt för att täcka min skapelse.


Jag klippte ut den bästa halvan och delade upp den i diverse mönsterbitar.


Så skulle de alltså föras över till testtyget jag shoppat snorbilligt på Ikea. Rita, klippa, knåpa.


In i symaskinen och sy ihop.


Första resultatet stoppat lite lätt.


Nya idéer cirkulerar och jag ritar och kluddrar lite på försökskaninen. Och så långt ungefär jag jag kommit just nu alltså. I'll keep you updated! Hehe.

Vad det ska bli? Jaaaa, har ni inte listat ut det så får ni väl klura lite till. Thihi.

Kommentarer
Postat av: Mr X

Då kan jag bara rekomendera tyg.se till dig!!!

Tyget säljs direkt från en tysk fabrik som håller mycket bra priser på det mesta.

2010-10-31 @ 13:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0