Lilla stjärnan


Bedårande! Jag tror jag aldrig sett något så sött!
Och som jag har gått och väntat!!
Först väntan på att hon skulle födas... en liten katt ploppade ut i adventstider till slut! Vilken lycka att det var en liten flicka! Vilken tur!

Sedan väntan på att få se nya bilder på henne, mamma och jag har varit som besatta och hoppats varje dag på glimtar! Fortfarande med såklart!

Därefter väntan på att få träffa henne! När jag såg henne för första gången i söndags låg hon och sov så sött i sitt hörn av katthagen. Att få henne i famnen frambringade massor med pirr i magen! Så pipande, liten och fluffig! Vilken sötnos! Jag smälte direkt! Det lyste om sambon med när hon tassade runt i hans kupade händer minuterna senare. Wiiie!


Efter ett litet tag tuffade hon till sig och försökte slå med tassen på mitt finger när hon stod bredvid. Bra takter!
Är rädd hon kommer bli en otroligt busig misse, passar perfekt in hos oss! Thihi.


Nu hoppas jag bara att hon ska vara hel och okay och må så bra som möjligt och gärna kunna få egna småkatter en vacker dag om några år! Ett riktigt kattliv med allt som hör till ska hon ju ha såklart!
Hoppas hon kommer trivas hos oss, hon kommer i alla fall med all säkerhet bli helt otroligt bortskämd och överöst med kärlek!


I måndags passade vi på att tinga henne. Jippie! Vilken tur vi hade!!
Det känns ju som att vänta på en bebis när man ska vänta på denna lilla tös. Tack och lov så behöver vi bara vänta ungefär åtta veckor till nu.... men det är dessvärre åtta lååååånga veckor!


Stor kudde, liiiiten misse!


Såhär ser de sibiriska kissekatterna ut vuxna alltså. Långhåriga och goa troll!
Jag med en av uppföderskans sötnosar, vilket charmtroll det med! Hoppas vår lillflicka blir minst lika kelig! Hoppas hoppas hoppas! Thihi.

Oj, nu måste jag ju faktiskt starta en ny liten kategori här på bloggen! Jag döper den härmed till "Tassavtryck" *skvätta vatten på* Döpt och instuvad! Sådärja!

Åtta veckor..... åtta veckor... hoppas de går fort... thihi. Under tiden ska det möbleras kattsäkert och shoppas kattifnattprylar! Mwaaaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0