Sommarskatter

Ojojoj, nu var det länge sen jag skrev. Men en semester på västkusten utan internet får det bara att bli så. Thihi.
Berättar med om semestern en annan gång, för nu är jag så ivrig att få visa alla dessa skatter sommaren bjudit på.
Först och främst mina balkongklätterrosor som doftar lika gott som de blommar vackert!


Sen denna lilla vitlök med underbar smak som blev tzatziki under kvällen och tillbehör till vår oxstek. Mumma!
Vitlöken ser dock verkligen ut som ett litet monster på denna bild, sött va?


Bär sprang jag runt och jagade på gården här med. Det gäller att passa på, annars kanske någon annan tar dem, thihi. Men skålen var full när jag kom in igen så jag hade inte behövt skynda mig, så många bärplockare verkar det inte finnas i området ändå. Phew!


2 liter röda vinbär fick jag fatt i under kampen mot massa myror och anfallande flugor och spindlar. Hehe.


Och jag klättrade halvt upp i trädet kändes det som när jag skulle ha fatt i dessa bigaråer, runt halvkilot lyckades jag håva in i alla fall! Åh, så gott. De ska det bli kräm på!


Värre med röda vinbären, de vet jag inte alls vad jag ska göra av. En paj kanske? Någon som har ett annat bra förslag kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0