Lockpriser under måndagsmässande

Fiskemässa i Uppsala? Det händer inte ofta nej, men denna gången hann både jag och sambon kika in på Drabanten nere på stan där det hade dukats upp en godisbuffé för alla fiskenördar. Perfekt för att få tänka på något annat är jobb och flytt en stund.
Polarvargen tror jag det är som håller i minimässan, mycket bra initiativ! Och jättekul att spana runt på!

Såklart blev det ju en hel del godbitar shoppade. Detta hann vi plocka med oss hem...


Det ska bli spännande att testa den håriga rödvita "råttan", ska ju vara jättebra på tröga vår- och särskilt tröga höstgäddor har jag hört då den rör sig väldigt realistiskt i vattnet.

Grodorna var en ny uppfinning jag inte sett förut vad jag minns. Måste vara nån slags underlig spinnare, tål såklart att testas. Både jag och sambon föll ju för dem. Thihi.


En jerkbaitlåda var ju nog ändå det största kapet! Så underbart att inte behöva trycka ner de stora bumlingarna i små vanliga fiskelådor utan använda en sån här! Här är lådan fylld till bredden nästan, ändå hade vi några elakingar till som nog får vara utanför ändå. Aja, man kan inte få allt här i livet! Eller?


Flugfiske är ju min nya... fluga. Thihi. Så jag måste ju passa på att ha mig en regnbågsask med klara flugor som ska funka! Regnbåge känns som en sån bra fisk att börja flugfiska på. Lätt att få tag i då man bor i Uppsala och tyvärr inte bland de rödings- och öringsrika sjöarna i norrland eller liknande. Stackars mig!


Myra klappar händerna av lycka och utbrister: "Men, men, men... det innebär ju att jag kommer få ännu mera supergoda firrar att mumsa i mig! Jippi!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0