Midsommarblått

Under de lediga dagarna vid midsommar var man ju bara tvungen att komma ut och guppa med båten en stund. Helt perfekt väder med sol och vita vackra moln! Man kunde bara inte låta bli! Plus att det var så underbart att få komma ifrån allt stök här hemma en sväng...
Tänk bara att få byta mot denna vackra vy en stund:


En ny flytväst shoppade jag mig precis innan, fin va? Jag tyckte att den var så sött flickig, thihi.

Med nydiskad skinande vit båt tog vi oss fram över det böljande blå till våra favoritfiskeplatser men även ett par nya. Bland annat en riktigt söt liten vik där löjorna lekte och vakade medan gäddorna envist jagade dem lite här och var i skymningen. Jagade även lite fuskfisk gjorde de ju på köpet...

 

Ibland är livet bra gött. Bara ligga och njuta och fiska. Gös blev det tyvärr ingen denna gång. Men vi ansträngde ju oss inte så värst heller, så vi får väl skylla oss själva. Aja, vi har ändå inget färdigt kök att göra iordning någon lyxmiddag i än. Ååååh, så jag längtar efter att det ska bli färdigt så man kan leva normalt igen och packa upp resten av alla flyttprylar!

 


Livet är hårt, men skymningarna underbara. Haha, det där lät illa...

 


Näckrosorna blommade ju! Så fina de var allihopa! Klart jag var tvungen att fota!

 

 

Nä, nästa gång får vi fasen se till att dra upp några gösar! Till dess får man väl glädja sig över en riktigt vit och vacker liten båt utan blodfläckar på och i. Gaaah!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0