Naturnördarna på äventyr

Mycket att göra blev det i helgen minsann.
Vildmarks-, flugfiske- och båtmässan lockade oss på lördagen så dit tog vi oss en sväng.
Mycket folk, noll parkeringar... hehe... jo, efter en kvarts letande släppte de faktiskt in oss på en av parkeringarna, vilken tur vi hade! Thihi.


Gaaaah, så mycket folk det var! Och båtar överallt! Vi tittade på karta för att hitta fiskedelen... Läääängst bort i ett hörn tillsammans med vildmarksmässan. Så igeonom alla båtar, tränga sig förbi alla skärgårdsprickar och bort bort mot himmelriket...

Genom tältbyn...


Men nja, en drömbåt hittade jag väl på vägen. Min alldeles egen Viking line Thomas lovade shoppa åt mig när han blir en rik gris! Haha... Så snällt! Men än, vi får nog dessvärre nöja oss med att vara minigrisar, om inte lottovinsten ramlar in en vacker dag det vill säga. Mwaaa... påminner mig om att jag måste börja spela igen. Haha.


Framme vid lilla himmelriket! Mycket spinnfiskegrejjor var det tyvärr inte, men det var ju trots allt en flugfiskemässa mest...
Lärde mig lite mer om jerkfiske av några glada grabbar som demonstrerade olika drag i en bassäng. Hmm... börjar bli ruggigt sugen på det fisket nu ju. Haha. Glömde dock bort att gå tillbaka och köpa med ett par såna drag hem att testa på haspeln min.
Två små atomdrag och en liten påse godis var allt vi fick med oss hem. Hehe. Nä, tyvärr hittade vi inte mera som föll oss i smak. Tråkigt nog. Men lite stolt är jag över det kallrosa atomdraget Thomas hittade till mig. Sött sött värre! Haha.


Båtarna var välan roliga att kolla på, men synd att de tog upp dubbelt så mycket rolig mässplats som både vildmarks och flugfisket tillsammans. Nä, jag saknar verkligen sportfiskemässan. Hoppas den flyttar tillbaka från Sundsvall igen. Thihi.

Hemma blev det schlagerkäk så det stod härliga till. Stekta makrillfiléer och toast med en himla massa goda grejjor på.


Vilken cool cider killes polare hade shoppat till just mig! Så snällt! Med en räv på! Hahaha. Smakade finfin räv me ju! Bra när folk förknippar mig med rävar. Thihi.


Chokladpudding till efterrätt är inte dumt det heller!


Anna vann var det jo. Inte min första favorit men nog den som förtjänade mesta att vinna. Saknade Elin Lanto i finalen dock! Hennes låt var jo så cool! Och Sibels med! Så synd!
Olas gillade jag med, och Salem. Coola prickar! Vilken var eran favorit då? Vann rätt låt med tycker ni?

På söndagen blev det natur med så lite folk som möjligt. Medan Thomas stavade iväg på skidorna promenerade jag runt och fotade. Mysigt det är med små söta kärr. Lite lite fåglar för tillfället kanske men äh, natur i alla fall!
Jag fylls med sån ro när jag får komma ut i naturen. Finns verkligen inget bättre här i världen!


Med en ordentligt go och varm scoutbrasa grillade vi korv och bara njöt av vintern som snart ser ut att bli lite vår.


Och kramades lite såklart. Sådär som man ska göra framför en mysig brasa mitt ute i skogen!



Naturbilder i all ära...


Jag i solskenet! Upplyst!


Och här är min hjälte i solskenet! Thihi. Luv ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0