Bitmärkt

Lite sportfiskeporr nudå. Hehe.
Dessa är alltså de senaste inköpen, först från Uppsala i förberedande syfte för Åland.

Buster Jerk papegojfärgad. Bitmärken finns redan på den jojo så nog funkar den, behövde inte prova den många gånger innan det högg.

Baby buster i färgen Hot Pike. Då min förra blev nallad av en elak best så är nu en ny inköpt. Bitmärken av både nuvarande rekordgäddan och ett par till. En riktigt HOT minijerkbait.

Myrans spinnare gul/vit. Bästa färgen enligt mig. Gäddornas favorit. Thihi.

Black Bee spinnare guldsked. De hade inte min favorit med gulskeden med prickar på som både abborrar och gäddor är helt tokiga i, men denna funkar nästan lika bra.

Black Bee spinnare gul med prickar. Bra på abborre, riktigt het!


Hittade två butiker med fiskeutrustning i Mariehamn, men såg det skulle finnas tre till och med! Nice nice för en sån liten söt stad! Bra jobbat!
I de två vi ramlade in i så högg jag detta:

XBuster i färgen Bloody tiger. Ser verkligen ut som en riktig best. Tvådelad och simmar riktigt sexigt!

The pig spinnare, röd, gul och grön med guldsked. Hört och läst mycket om gott den, och nappade direkt när den låg där och tittade på mig. Spännande att de vad den kan ge.

Buster Jerk II i färgen Glitter Perch. Sjunkande solglad abborre, kan det vara något? Den gälla färgen med lite glitter på kan nog ta en och annan gädda i lite mörkare vatten ändå.

Just ja, jag får ju naturligtvis inte glömma tipsa om detta underbara bröd! Ålands specialare svartbrödet. Gudomligt gott! Jag kan äta ihjäl mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0