Grått guppande

Äntligen fick jag komma ut med båten lite! Ut på Ekoln, flyga förbi alla andra båtar, leta vilda glada firrar... Det sistnämnda hittade vi dock inte på mycket av. Men tur i oturen då jag fick göstips av en trevlig herre. Bomber och andra liknande småbestar i gult, rött och blått höll han glatt upp efter att vi fått se de tre runda goa gösarna han och sonen hade dragit upp. Alltid så kul när man får lite tips, särskilt när man är nybörjare på det här med gös lite grann. Älskar att vara nybörjare på något sorts fiske, då blir man extraglad när det hugger!


Sällskap fick vi annars av ett gäng sötnosar och deras kära mor. Jag bara smälter när såna däringa simmar fram till en när man är ute och fiskar, men tusan att man har glömt ta med en bit bröd varje gång nästan. Charmtroll värre!


Båten är nog vårat bästa köp! Vilken frihet att kunna åka till vilken vassrugg man vill! Eller leta fisk på 30 meters djup! Jippi och blä på samma gång! Thihi.


Hmmm... ur kurs där ett tag?


I varje vik var det en grön illaluktande sörja vid vattenytan med. Jupp, nu blommar algerna... Underbara övergödning... bläää...
Får en att vilja källsortera som en tok och bli ekologisk bonde meddetsamma!


Vädret var lite sådär lagom. Nästan helt lugnt på sjön, grå himmel, varken kallt eller varmt ute. En riktigt mysig kväll helt enkelt! Nästa gång lite fiskrikare dock hoppas jag på. Thihi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0