Solskensutflykt

Skarholmen är ett riktigt vackert ställe att fiska på. Det blev en snabbkik där igen och denna gång var äntligen vattnet närmast Fyrisåmynningen isfritt.
Så fram med backup-spöet och iväg med några kast. Vi hade fortfarande bara det knallrosa atomdraget med, men hjälp, vad skitigt och grumligt smältvatten det var, nästan lika jäkligt som i Fyrisån själv. Så den färgen kunde nog inte vara bättre.


Alla bryggor var inte lika lättillgängliga inte. Vissa hade lagt sig helt under vattnet som hade krypit riktigt högt upp.


Men vi hittade ett par att stå på ändå. Lockade med atomdraget längs vasshörnor och iskanter... men nej, inga napp idag inte. Nästa gång ska jag klura ut hur mitt jerkspö fungerar. Leta mig iväg till en fiskeaffär och shoppa en flytande buster jerk i någon glad färg som antagligen måste fungera bäst i detta skitiga vatten nu. Papegojan kanske, eller någon som har någon annan bra att rekommendera för skitigt vatten? Hehe.


Sola lite och stirra upp bland träden denna ändå underbara dag av vår, vår vår! Något mer behövdes inte för att lugnet skulle vara perfekt. Det finns verkligen inget bättre än att få vara ute i naturen!


Helst skulle jag bosätta mig i en timmerstuga mitt ute i skogen, ha några höns, några får, en bössa och en fiskesjö eller havet nära, en liten båt... Leva på det naturen har att erbjuda och besöka staden en gång varannan månad bara för att köpa det nödvändigaste. Denna stress, dessa avgaser, denna strålning, denna press, denna klaustrofobi en stad består av borde man få slippa för några år.
Fast såklart skulle jag sakna all shopping, ett jobb när jag väl fått det vilket är snart hoppas jag, bekvämligheten och närheten till allt, vänner och familj...
Det får väl bli en sommarstuga då... där jag ska lyssna på finsk radio hela somrarna, lösa korsord, sy, pyssla och måla av naturen mellan jakt- och fiskepassen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0