Livet är hårt

Så fruktansvärt! Vilken vrede!


Åkte förbi Älvkarleby en sväng en eftermiddag av påskhelgen för att ta en promenad runt på Laxön och se hur det stod till med fiskefolket där.


Vackert väder... skinande sol och vacker vårdag... ett par fiskar uppskrivna på fångstrapporten... nöjda herrar fiskandes med tubfluga och drag... allt vara bara så perfekt!

Nästan allt...


VAR ÄR MITT FISKEKORT??? VAR ÄR MITT FISKESPÖ??? VAR FLÖG MITT GODA HUMÖR???

Jag verkligen led... vred mig i plågor där jag stod. Förbaskad och rastlös...
Hemska promenad. Aldrig mera hit utan ett spö nej!


Får väl trösta mig med att på internetfiskerapporten hade det bara dragits upp 5 öringar den dagen... var 0 grader i vattnet och rätt lite i vattenflöde. Men om ett par veckor blir det nog ett återbesök, hoppas på lite varmare i vattnet och mer huggvillig havsöring då. Yay!



Kommentarer
Postat av: Laxarn

Ja du....inte hälsosamt att vistas där utan spö....

2010-04-07 @ 07:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0