Gott avslut och glad start

De sista få pusselbitarna av köket har varit lagda på is ett bra tag men nu skulle det slipas och målas och fixas lite till! Man tackar, man tackar! Snaaart klart!
Längtar så tills jag får lägga ut bilderna på och laga lyxmat i ett helt klart kök, så snyggt det kommer vara! Snart fattas det ju bara lite dekorationer! Yay!


Mitt nyårslöfte blev förresten att jag ska försöka anstränga mig lite extra ibland att laga lite mer god mat och baka lite mera! Har verkligen saknat det, men man är ju ofta så trött efter ett slitsamt jobb och så, och vissa saker går onödigt snabbt och enkelt att laga men kanske inte är så vansinnigt roliga, mest bara bukfylla då man är hungrig. Nä, bort mer lite lathet och in mer lite njutning åt smaklökarna!


Till nyårsmiddagen kastade jag i alla fall ihop både minivästerbottenpajer och saffranspannacottor själv. Mums, jag måste verkligen skärpa mig!
Vilket mysigt nyår det blev sen då! Lagade och åt en lugn middag här hemma tillsammans med en vän och hennes kille, och efter tolvslaget och en ivägskickad söt japansk lykta så buggade jag in det nya året ordentligt med sambon och alla hans vänner! Livat och kul värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0