Vintersolen äro stark


Så himla många bilder det blev på våran lilla solsemester till Teneriffa. Här kommer ett axplock av alla dem till slut.



Vårat hotell låg så väldigt vackert beläget på en udde nära Los Gigantes. Mest äldre par, allså lugnt och skönt, inga fulla fjortisar eller små skrikande störiga barn. Thihi. Helt perfekt, sånt där lugn som man behöver på en semester helt enkelt! Barcelo Santiago rekommenderas varmt alltså!


Jag på vår balkong i klänningen jag köpte därborta.


Pooler fanns det gott om på hotellet, tyvärr bara en uppvärmd såhär i vintertider, men det var underbart att få simma runt lite där och svalka sig.


Champagnefrukost hade de varje morgon, inte illa.


Maten alldeles underbar! På de flesta ställen.

Men inget klådde nog denna underbara fisktallrik vi beställde in på ett brittiskt ställe! Mumma!


Bläckfiskringar annars var det bästa man kunde få fatt i nästan, jag kunde inte få nog av dem. Skulle nog kunna åka tillbaka just bara för att äta såna i massor!


Utflykter blev det många och långa. En dag besökte vi Playa de las Americas och Los Christianos för att shoppa loss lite och se hur de hade det där.

 



Djurparken Loro Parque i Puerto de la Cruz var ju ett måste för oss djurtokiga prickar.

 

 

I pingvinernas krypta gick det runt en stackare och skottade snö mitt i allt. Tänk, jag trodde inte det behövdes snöskottade på Teneriffa men tji fick jag!

 

 

Att få se sed sina första livs levande späckhuggade var en upplevelse! Att de dessutom plaskade runt på kommande gjorde det hela ännu läckrare!

 

 

Delfinernas show gick inte av för hackor den heller! Jäklar, vad med shower det var i djurparken. Himla kul att gå på!

 

 

Men såklart måste man hoppa runt lite i naturen med...

 

 

..och klia revhajarna på lilla magen!

Vilken djurpark! En av de bästa jag varit i, absolut!


En båt som skulle ut och kika på valar en annan dag hoppade vi på i bara farten och fick se dessa vackra tumlare! Häftiga djur!



Men de allra läckraste djuren fick vi tack och lov dra upp ur vattnet på nästa utflykt som var en fisketur! Ett absolut måste ju! Och oj, så coolt det kändes att veva in sin alldeles egen tonfisk! Den kämpade bra, fasen bättre än mig, men jag fick in den till slut med armar av spagetti. Thihi. Bäst jag styrketränar ordentligt till nästa Teneriffatripp!


Men så stolt jag var över min "heta tuna"! Fick en mindre med men den släppte ju tyvärr, två gånger dessutom. Morr!


Men hur glassigt var det inte att sitta med ett vinande trollingspö i händerna med den snötäckta vulkanen Teides konturer bredvid sig? Thihi.

Vilda djur och annorlunda blommor fanns det ju en hel del av med såklart. Kul ställe!




Här har en kackerlacka just ömsat skinn. Tadaaa! Nylackad!

Hibiskusar växte som stora häckar lite här och var...


...likt andra växter man oftast här hemma bara har som krukväxter.



Såna där taggiga jäklar fanns det förresten miljarder av. Uss uss!


Jag vill bara tillbaka till detta underbara ställe ju! Hemskt att kika på bilderna igen!
Men nja, nu börjar det ju ändå ramla in lite vår i världen här med så nog ska man överleva ett tag till. Thihi. Annars får jag väl drömma mig bort tittandes på min kära ring jag shoppade mig därborta med olivsten från Teide. Yay!



Sommar sommar sommar....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0