Lyckopillrigt

Nu ser jag klart igen! I alla fall bakom kameralinsen. Min kära nya kamera hade nu äntligen kommit in så jag högg den direkt. De hade tagit ett bra initiativ och börjat sälja den i butiken med, haha. Inget pris hade den på skyltningen dock men jag får väl hoppas de inte satt ner den för mycket under priset jag fick, hihi. Men det är sak samma nu, för den är min min min! Så jag har längtat efter en ny kamera! Nu jäklar blir det blogga av minsann!


Kameran är alltså en Panasonic Lumix DMC-FT2 och jag är monsterstolt! Thihi. Än så länge i alla fall!
Det bästa är att den är vattentät ner till tio meter (även om jag inte behöver mer än 1 meter för att fota mina fiskar, men men.. thihi..), stöttålig upp till 2 meter, tål tio minusgrader, kan filma i en lightversion av HD-kvalité, har helt galet med inställningar och är så läckert blå!

Den känns nästan lite som en systemkamera ju med alla bra finesser och knas. Jag har redan passat på att utnyttja några av dem. Här är testbilderna från helgen...

 

Makrochoklad och makroamaryllisar! Japp, fler amaryllisfoton. Thihi.

 

 


Jodå, den va finemang med självutlösaren med. 2 eller 10 sekunder.


Det sista platta Ikea-paketet satte vi upp igår med. Denna tavla med vallmoblommor som jag hade tänkte ta på cykeln men blev som ett segel i det blåsiga vädret. Så jag var tvungen att ringa efter assistans för att få hem den till slut. Ibland tar man på sig för mycket! Haha. Men nu jäklar sitter den uppe så fint! Jag är så nöjd!


Nattiställningen var riktigt häftig och omtalad i recensioner på denna kamera. Jodå, den kommer jag absolut få nytta av, särskilt om vi ska ägna oss åt nattligt gösfiske i sommar. Thihi.



Panoramabilder har jag alltid varit avundsjuk på hos folk som har kameror som kan ta sånt. Hade för mig jag läst att det inte fanns på denna kamera, men hoppade högt av glädje när motsatsen bevisades och jag kunde svepa en sväng över vardagsrummet. Thihi. Cooolt!

 

Sådärja, lite småtester i alla fall, var mycket bättre bilder innan jag var tvungen att förminska dem i Paint, men men, man kan inte få allt på en blogg...
Nu fattas det bara att prova den under vattnet (jag är liiiiivrädd för att den ska börja läcka in ju även om denna skulle vara typ den bästa av alla...), testa den där speciella roliga snöinställnigen, filma massa knas att lägga upp här och bara fota fota fota! Yeeehaaaw!



Kommentarer
Postat av: sandra-en bra blogg!

shit vad god chokladen såg god ut :D

2011-01-20 @ 11:58:52
URL: http://saandraans.blogg.se/
Postat av: sanna

va fin blogg du har !

jag har frågestund, kika in och skriv ställ gärna en fråga :)

2011-01-20 @ 14:39:21
URL: http://arviiiiidsson.blogg.se/
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

åh gott med choklad :D

2011-01-20 @ 16:16:35
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Har själv en Panasonic (Lumix DMC-TZ10) och de gör jäkligt bra kompaktkameror måste jag säga!

2011-01-20 @ 20:34:45
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Är kameran bra? :)

2011-01-21 @ 13:20:05
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Alexandra

snygg kamera :D

2011-01-23 @ 20:46:13
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0