Bråttom i juletider!

Ojsan hejsan hoj!

Nu är det full rulle minsann om jag ska hinna göra klart en hel himla massa glada små julkort! Jag fick en hög nya glada grejjor från Slöjddetaljer och nu längtar jag verkligen till tiden efter jul då det bara är tråkigt väder i väntan på vår så att jag hinner pyssla, snickra, mixtra, inreda och fixa och trixa av mig riktigt ordentligt!


Brorsans kort blev i alla fall klart i tid till han fyllde, här är framsidan minsann!


Det var roligare än jag trodde att göra egna kort och det passar ju så bra nu i juletider och när så gott som alla även fyller år, hihi.

Och mitt syskåp! Kolla! Så stolt jag känner mig! Min kära nya Bernina i mitten! Vill bara ta fram den och sy, men hinner inte, måste koncentrera mig på julkort! Iiiiih!


Vad jag har för projektfunderingar? Oj du, det är många det... till exempel...

  • Sy en täckkåpa till overlocken, tyg hittat i alla fall!

  • Sy mig en one piece så jag kan leka fjortis med Virre och dricka rosévin i på balkongen hela sommaren, stackars grannar så skräckslagna de kommer bli när de ser oss!

  • Bygga en spaljé till min vindruveranka, fick tyvärr tvingas kasta den andra då det hade börjat växa helt vansinnigt söta små svampar precis bredvid dem vilka visade sig ha ett rött kors bredvid sig i svampboken... Varför skulle de invardera där för?

  • Bygga ett växthus till alla små förodlingar och alla mina kära tomatplantor nästa år.

  • Göra en massa söta scrapark att lägga under glasskivan till vårat glasbord.

  • Tillverka en hel rad av egna wobblers och jerkbaits, fan så läckert om det skulle nappa på en sån!

Har jag glömt något? Ah, dessa är i alla fall de viktigaste, de hundra andra projekten får vi se en annan gång hur det går med! Yay!

Men julkort var det nu ja.. gaaah!!

Ajöken från fröken!

Kommentarer
Postat av: Holgis

Du kan ju alltid kombinera sömnad med kortmakeri och sy detaljer på pappret. Tex sy en sömn runt om =)

2011-12-29 @ 16:13:25
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com
Postat av: marre

Men åh, det vore ju bra läckert! Tusen tack för tipset!

2011-12-29 @ 18:15:58
URL: http://lillraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0