En riktigt läskig traditionsenlig afton


Halloween är nu avklarad med jo. Vår årliga Halloweenfest var ju såklart ett måste. Denna gången ramlade sambons släkt över en sväng och spökade för oss.


Jag som bara var en skygg liten mus blev ju såklart livrädd och sprang och gömde mig i närmsta vrå! Kära nån!

Piiiiiiip!

Och bu... Fin jag blev va? Thihi.

Paj blev det till middag likt under alla andra Halloween föregående år. Denna gången var inte våran Västerbottensostpaj grön och läskig av karamellfärg men den slank ner ändå. En hel långpanna välberömd paj med trattkantareller och svart trumpetsvamp bjussade sambons faster på också. Mumma så gott det var! Vi åt tills magarna stod i fyra hörn.



Men inte nog med det. Jag som stod för efterrätten hade ordnat ihop en liten men naggande läskig tårta till alla spökena. Slemmiga gastande grodor, ruskiga råttor och utdragna tandrader var toppingen. Moahahaha...


Vilken tur att det bara är Halloween en gång om året, annars skulle man ju blivit ihjälskrämd för länge sen under dessa dagar! Thihi.

Japp, jag är barnslig, jag vet, men det ni får leva med det! Moahahaaaaaa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0