Avsked av en kär gammal vän och funderingar över välkomnandet av en ny

Ååååh, så irriterande, min gamla kära digitalkemera verkar inte så kry längre... Bilderna blir alldeles randiga ju... Stackarn har nog gjort sitt nu... Snyft! Farväl du kära gamla kamrat... kommer sakna dig!
Länge fick kameran stå ut med mig ändå. Jäklar så jag fotat allt mellan himmel och jord! Riktigt duktig har han varit!

Det betyder dock att jag måste leta mig en ersättare. Det vore allra läckrast med en sån där som man kan filma och fota under vattnet med och som tål tio minus och lite stötar. En riktig terrängkamera alltså. Hehe.
Jag har spanat in denna som verkar vara rätt bra i de flesta tester. Kanske kanske...

Sony Cybershot TX5 äro den döpt till!

Synd att den är så förbannat dyr bara, kanske billigare på mellandagsrean om jag orkar vänta dit. Eller så kanske jag hittar en bättre! Åååh, så svårt!

 

Hittade ett riktigt kul test av "strandkameror" förresten, där bland annat denna TX5:a är med!

 

Klockrent! Hahaha.

 



Men nenene, inte slutar jag fota å blogga medan jag letar ny kamera inte! Snälla mamsen och papsen lät mig låna deras gamla då de precis också köpt en ny. Hihihi. Vilken tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0