Godsaker i stora lass

Ujujujuj... lång helg, massor att stå i... jobb hit och jobb dit. Spännade och se hur det blir.

Men i helgen var man ju tvungen att lugna ner sig lite också. Därför bjöd jag över familjen för att laga lyxkäk med brorsorna. Vi grillade rostbiff i ugnen tillsammans med hasselbackspotatis, och gjorde sås på stekspadet. Fy tusan så mumsigt! Det blev mycket poppis verkligen! Thihi.


Till efterrätt blev det en läskig pryl. Sån där dallrig jello som verkar vara så poppis i på andra sidan jorden. Läskiga prylar det finns. Men så coolt! Nu jäklar kommer min första hemgjorda film! Vilken succé! Thihihihi.




Igår blev det kycklig till och med! Kycklingklubbor snittande med en kniv, penslade med olja, limesaft och honung, dekorerade med försk timjan och limeskivor och serverade med ris och cremé fraishe! Riktigt mumsigt om jag får säga det själv! Man är lite dålig på att laga kycklig... Blir bara en gång per år här hemma... Thihi. Men nja, är man inte så överförtjust är man inte... Men detta blir det nog nästa år igen dårå alltså! Succé återigen!


När man ska lugna er sig ännu mera dock så är det ju gött att få läsa någon tidning. Jag fixar nya prenumerationer hela tiden, thihi! Tidningskungen har ju till exempel massvis med prenumerationserbjudanden till bra priser. Smart värre! Mina favorittidningar är Fiskejournalen (allt för oss sportfiskefrälsta, massor med bra tips), Solo (mode och åtråvärt), Cosmopolitan (ännu en modetidning som verkligen tar upp allt!), Burda (för oss som vill sy mode själva, massor med nya mönster varje gång, jag älskar dem!). Tidningar är livet ibland när man inte orkar läsa en bok. Thihi.



Vilka är dina favorittidningar förresten?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Jag ser att du syr massa, och jag med! Så jag skulle höra med dig om du vet hur man syr en smock! Japp, en smock på min ära.



http://files.hm.com/media/products/736/DXL736_66149_10100_23_4923.jpg



Du vet en sån över bysten på vissa klänningar.



:D



/ Hanna, Kusin med Veronica fast på andra hållet

2010-03-23 @ 20:02:05
URL: http://cyniskjavel.blogg.se/
Postat av: Daniel

Gud så smarrigt det där ser ut. Önskar jag vore lika duktig på att laga mat som du verkar vara. Ibland kan man ju faktiskt skrälla till men oftast är man bara för lat för att orka.

2010-03-24 @ 00:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0