Finfint i köket

Sådärja!


Nu är det färdigt! Eller nja, har varit ett bra tag... Utteputtenuttepluttesött värre! Jag älskar detta förkläde! Thihi. Men det blev min present till lilla mor på mors dag såklart! Hoppas att hon blev nöjd!
Många bilder blev det såklart! Men då det är en present har jag inte vågat lägga upp bilderna på det än. Thihi. Top secret! Iiiiih! Nejdå, inte nu längre! Lugn lugn!

Det roligaste ändå var att jag satt och klurade på vad tusan jag skulle ge mamma i morsdagspresent, så surfar man runt och klurar och klurar och klurar... Landar på sysidan.se mitt i deras förklädestävling. Jamen, det är ju perfekt! Två flugor i en smäll!
Knepa och knåpa och ett par veckor senare var det klart!


De dubbla volangerna med kantstickningar är bara så coola, ska nog göra ett par kuddfodral med såna med nån dag!


Bakelser är alltid gott, och dessa små söta galningarna i mangastil kunde jag verkligen inte låte bli att härma och ritade ihop ett litet mönster att kasta upp på förkladet. Vad passar egentligen bättre på ett förkläde när man ska baka i och för sig? Thihi.
Jag använde Vliesofix för att fästa dem innan de skulle sys fast. Bra grej det där ju!


Tävlingen dårå... Jodå, den är avklarad nu. Jag kom faktiskt på andra plats! Stolt värre är jag! Åh, så kul! Har precis idag shoppat upp presentkortet jag fick idag hos svenska mönster som sponsrade allt. Vad det blev får ni se när det dimper ner i brevlådan! Thihi.


Till sist måste jag även få visa denna underbara duk jag fick av mina föräldrar, köpt i Berlin. Ujujuj, vilket jobb, även om den förmodligen är maskingjord! Så galet vacker! Ett vitt bord nu bara att lägga den på så är allt komplett!


Kommentarer
Postat av: miiaoo

Ja, det var en fin duk!

Ditt förkläde förtjänade verkligen minst en andraplats bland dom som deltog ju!

2010-06-02 @ 19:07:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Daniel

Uppdatera snart :D

2010-06-17 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0