Goa gubbar!


Efter att ha stressat till en båttrailersäljare, spekulerat, funderat och diskuterat över vilken som verkade intressantast så blev det en tur till Ulvagubben för lite självplock av det röda guldet. 50 spänn kilot kostade de goa gubbarna och jag proppade i mig så många jag bara kunde. Gudomligt gott ju!


En vacker solig dag var det, varm som tusan men det är ju så sällan sommar så man måste ju passa på att njuta lite med. Och vad kan vara somrigare är att sitta mitt i ett jordgubbsland och mumsa? Thihi.


Väl hemma blev det till att göra en jordgubbstårta såklart till att pärona skulle komma över på lite fika.
Marängbottnar, vispad vaniljvisp, chokladsås och ett gäng jordgubbar var allt som behövdes för denna gobit. Mumsigt va?


Senare på kvällen gjordes det även rostbiff i ugnen, sådär perfekt rosa. Hickorysås blandat med cremé fraishe till, tilsammans med kokt sparris och färskpotatis. Festmåltid med alla tummar upp! Mumma!
Jag har verkligen en jäkel till karl som kan få till såna där gudomligt saftiga köttbitar i ugnen. Wiiie!


Kommentarer
Postat av: a g n e s

Mummmmss med jordgubbar ! fin blogg (:

2010-07-12 @ 14:46:31
URL: http://happypig.blogg.se/
Postat av: Marre

Ohja, man kan ju äta ihjäl sig på dem! Livsfarligt!

Tackar tackar :D Så kul me en till som kikar in! Välkommen välkommen!

Fin blogg du hade du me förresten, bra smak på all shopping så jag kikar nog in några gånger till! Thihi.

2010-07-13 @ 16:08:29
URL: http://lillraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0