Vit vecka

Vilken kväll! Och vilken lyxig middag jag lyckades kasta ihop! Ibland är jag bara bäst! Thihi.
Min kära Thomas hade shoppat allt från kräftstjärtar till tigerräkor till min specialité, sååå snällt!
Men så stog det en flaska Diamant i kylen alldeles ensam. En skvätt sådant gjorde min mastasås ännu lyxigare. Såklart blev det ett glas bredvid också naturligtvis. Så gudomligt gott det där vinet!

Men jojo, här kommer det egenkomponerade receptet såklart:


Pasta med skaldjurssås, saffran och tomat



En tredjedels purjolök
3 dl mjölk
2 msk vetemjöl
1 burk créme fraiche med saffran och tomat
1,5 dl vitt vin
citronpeppar
persilja

10 körsbärstomater
valfri mängd skaldjur efter smak tex som i denna: tigerräkor, räkor, kräftstjärtar och crabfish

valfri pasta, här blev det tagliatelle

Koka pastan. Hacka purjon och fräs den i en panna. Koka upp mjölken ihopvispad med mjölet. Blanda i créme fraichen och sedan vinet, citronpepparn och persiljan. Skär itu tomaterna och blanda ner. Koka upp och rör ner skaldjuren precis innan servering. Servera med pastan.


Tänk så snälla människor kan vara ibland då! Jag sökte med ljus och lykta efter ett mönsterark till en gammal sytidning jag shoppade på sy och antikmässan förra helgen, det var tyvärr inte med, men däri fanns mönstret till en sån tokigt söt hatt och klänning att jag blev lika tokig jag utan det! Kom på att jag skulle lägga ut en annons och fråga om någon hade det. Och jodå! Bara ett par timmar senare svarade en dam som inte behövde många kronor för att skicka över mönsterarket. Och nu har det äntligen kommit! Så glad jag blev! Nu är min tidning hel och jag kan sy min älskade hatt! Wiiie!


Kommentarer
Postat av: laxarn

ser riktigt gott ! Du verkar vara en fena på matlagning ....

2010-02-10 @ 19:53:48
Postat av: Daniel

Såg ju inte alls dumt ut det där. Eposta lite mat till mig också :D



Vilken snäll tant. Ibland ska man verkligen ha tur =) Fast annars brukar jag tro på internet.. Där finns allt ju :)

2010-02-10 @ 21:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0