Knakeliknak!

Nu frodas potatisen! Långa rangliga stackare som man kan bygga skog av! Yay!

 

Jag är så nyfiken på om det kommer vara några minipotatisar när jag ska plantera ut dem på kolonilotten efter sista frosten. Spännande spännande, man kan knappt vänta ju! Vääääx!
Känns dock som att potatisen kommer växa upp i taket först, världens längsta potatisplantor kan man ju i alla fall skryta med sen skulle jag tro. Något för Guiness rekordbok? Hehe.

Annars är det mer som växer här hemma. Min lilla lilla kära Sensitiva som jag klippte ner då jag trodde den var stendöd har nu fått nya blad som drar ihop sig så sött när man petar på dem. Absolut en av världens mest coola växter!


Och killens Jukkapalm blev det så bra bild på, ser nästan ut som en kobra eller påfågel på detta foto. Lever den sitt eget liv tro? Iiiiih!

 

Den där söta minirosen jag fick på alla hjärtans dag håller nu på att blomma ut igen. Så vacker!

 

 

Frön! Vilka häftiga frön! Ena brorsan som varit till varma gosiga ställen tog hem dessa till mig som present! Så glad jag blev!

 

 

Tusen tack för tusan brorsan! Drakträd och någon blomma som jag inte kommer ihåg vad den hette på svenska nu igen, vacker i alla fall! Men ah, så spännande att odla något helt nytt!
Drakträdet verkar vara en läskig grej, med röd sav. Iiih.

Nu vill jag också ut och åka i världen ju, bara för att köpa massa roliga frön, thihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0