Julfrestelsernas rader

Ååååh, så mycket gott det ramlar fram på butikshyllorna nu när det börjar gå mot glittrigare tider! Jag kan bara inte få nog! Här är några av mina absolut favoriter jag bara måste få berätta om.

Det vita julbrödet från Roslagsbröd passar så bra med julskinka på. En klassiker.

 

Lättvinsglöggen från Dufvenkrooks var helt underbar! Bäst i test på många ställen om jag minns rätt, därför var jag ju bara tvungen att testa.

 

3-pack med små glöggflaskor av den lite starkare varianten och de föregående årens smaker. Har bara hunnit prova blåbär än, men jojo, den va gudomlig!

 

Ballerinas pepparkaksdegiga kex är en riktig höjdare. Tog med en förpackning när jag hälsade på familjen förut och de tog så gott som slut innan fikat ens börjat!

 

Lussekatterna från Skogaholms är de allra saftigaste och godaste man kan hitta! Om man då inte lyckats skitbra med sina egna, de är nog de enda som kan klå dem i alla fall. Thihi.

 

Och så chokladkalendern såklart. Går inte att ha en december utan en chokladkalender! Och denna gången fock det bli en Dumlekalender!

 

Mumma! Kalenderna är verkligen ett absolut måste! Kommer ha en när jag är 80 med, var så säkert! Thihi.

 

 

Miiiiiiin! Icke röra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0