Två flugor i en smäll

Söka jobb och plantera på samma gång! Hehe. Hur gör man då det? Jopp, man lägger ut senaste Platsjournalen i delar över hela golvet som underlägg så kan man läsa jobbannonserna när man lyfter på krukorna och ska kasta i jord och frön i dem, hehe... Så smart jag är!


Visserligen blir sidorna bra geggiga efter ett tag, men tanken är ju fin.
Hade slut på tidningspapper dock efter att ha lagt ut Platsjournalen över hela golvet, behövde ju en hel del till att lägga i småbitar längst ner i krukorna så att vattnet inte rinner rakt igenom. Men någon måste hört min bön för plötsligt damp det ner en hög reklam i brevlådan! Tack! Ibland har man tur! Thihi.


Växthuset är nu i alla fall fyllt till max. En olidlig väntan återstår. Jag vill ju se det sticka upp en liten grön rackare strax efter att jag vattnat. Thihi.

Mycket blev det planterat i alla fall, det kan man lugnt säga. Från alla dessa små påsar fick fler eller färre frön hoppa ner och leka i jorden. Hoppas de växer sig stora och starka nu mina små älsklingar!


Kolonilotten blev besökt den med. Mina kära vingliga potatisplantor försökt tyvärr bryta sig ut ur sina mjölktetror, rötter överallt och alldeles för långa och rangliga. Jag kanske odlade dem liiite för tidigt ändå. Thihi, men den som lever lär.


De fick hoppa ner i geggamojjan på kolonilotten, överlever nog tyvärr inte men man vet aldrig! Sista chansen, något måste man ju göra! Andas små gröningar! Överlev!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0