Flyttfåglarnas stora resa

Uss uss uss, så tungt det var att flytta! Jag förstår inte hur man kan samla på sig så mycket grejjor som knappt ens syns. Bra förvaring, undanskuffning och planering, kallas det så tro? Thihi.

Men nu är det i alla fall äntligen över, plus att nycklarna till gamla lägenheten är överlämnade. Hejdå gamla hem... du har tagit hand om oss så bra!



Känns lite tråkigt och vemodigt, man ville hålla sig kvar en stund till, men ah, vi kommer nog trivas galant på detta nya ställe med. I alla fall när vi fått allt iordning igen. Nu är det ju mest rena rama kaoset som inte helt går att få klart innan det nya köket är på plats heller.


Myra tyckte nog det var underligt att flytta, hon var helt disorienterad dagen innan när vi hade stökat ordentligt för att få ihop det mesta i flyttlådor och skruvat isär massa möbler och ställt huller om buller. Så när hon kom ut från toaletten efter ett litet besök och såg mig sitta i soffan en bit bort reste hon ragg och tokstirrade på mig och såg helt förvirrad ut. Stackars lilla flicka.

Men nu är det över. Första natten i nya lägenheten sov Myra på min mage och nästan uppe i ansiktet, keligare än någonsin. Hon kände väl tryggheten i att vara nära mig. Inte lätt med ett nytt ställe inte. Men nu några dagar senare har hon vant sig och upptäckt att hon har faktiskt helt makalöst mycket springyta. Så hon racar fram och tillbaka över vardagsrumsgolvet i jakten på sina leksaker. Yay!


Vi själva har också nu installerat oss lite mer på det nya stället. Visst, det är flyttlådor överallt, men de minskar för varje dag. Och så spännande det ska bli att få se det nya köket som sambon meckar fram, kommer bli helt tokigt fint är jag säker på!
Men mest längtar jag till att allt hamnar på sin plats så man kan få börja inreda med kuddar, gardiner och annat smått och gott! Sånt tjejigt! Men vi har ju för tusan inte ens några gardinstänger, så förstå att jag längtar! Thihi.

Och jag måste ju naturligtvis skicka ett jättetack även här till alla som hjälpte oss flytta! Åh, så snällt av er att ni stod ut så länge! Thihi. Tack tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0