Försmak av pastell

Herregud! Nu har jag gjort misstaget att öppna den där pastelliga Elloskatalogen som legat på skrivbordet en vecka.
Mitt i denna mörka årstid då man helt glömt bort att det finns något lång in i framtiden som kallas vår, slog de ljusa mjuka färgerna emot mig likt den bästa terapi när jag mer och mer faschinerat dansade mig fram mellan sidorna! Lätt, smårutigt, volanger och broderier... Katalogen sken mot mig likt vårsolen själv!

Japp, jag är oerhört svag för frestelser, jag vet! Därför blev det en liten beställning av en söt klänning att gå på vårfest i... En drink i handen, sitta i gräset, grilla röd paprika och gott marinerat kött...



En liten klänning att ha på stranden och tassa runt i... Strand! Tänk, strand! Varm sand mellan tårna, parasoll, smältande glass, solkräm, lena ben, brunbränd kropp, svalkande vatten, massor av ögongodis... Minns ni?



Ett handdukset. Plommonlila att svepa in sig i när man just klivit upp ur badet efter att ha spaat sig ett par timmar. Vackra, mjuka handdukar som doftar sköljmedel...



Och en liten handväska att ta med på shoppingen. Älskade hundtänder. En ny kär vän som hänger med från affär till affär på alla mina många och långa shoppingrundor bärandes på allt viktigt en kvinna behöver och dessutom lyser av läckerhet.


Nog med poesi och fantasi... Jag vill ha vår!

Fan, jag måste stänga den bländande Elloskatalogen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0