Skitbra

Nu grönskar det!
Efter fyra dagars jobb och ett träningspass så var det dags att gräva gångar på kolonilotten. Hadiraja hej, så segt det gick. Det gick mycket bättre för karln min jojo. Jag skulle nog somnat om jag tog för många spadtag. Hehe.
Gångar blev det tillslut ändå. Lagom stora och med lagom många såbänkar. Ska blir roligt att på plantera ut och fixa och dona lite snart igen! Så man har längtat!

Två säckar kosgödsel krattade vi ner med. Så nu kommer det att växa skitbra, skitsnabbt och skitfint, inte sant?

Såklart blev även buskarna jag köpte tidigare utplanterade medan vi blev uppätna av envisa attackmygg som bet igenom mina jeans till och med! Var det såna där ryska elakingar man hört skulle komma tro?


Krusbär och röda vinbär blev det alltså. Så gott det skall bli! Kanske inte ger så mycket detta år, men nästa så! Då jäklar jag jag gå och mumsa. Thihi.

Skördat är det nu med för tusan för första gången i år! Rabarberna har börjat bli klara så igår kväll blev det rabarberkräm på egna rabarber! Det ni! Nu jäklar är det vår! Thihi.


Kändes mera som sommar igår i och för sig. Solen värmde så in i helsike. Hoppas det blir lika fint väder nu i helgen när mamsen och jag hoppat på en kryssning till Helsingfors! Wiiiie! Nu ska shoppas, softas å ätas god mat! Precis vad jag behöver!

Just ja, tack och lov så klarade sig mina små älskade jordgubbar! Jag fick dock dränka dem i vatten innan de ville stå fint igen! Iiiiih!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0