Gammalt och nytt!

Island, det är grejor det. Just nu med vulkanutbott till och med! Häftigt.
När jag var där sist blev det rundturer bland geisrar, det största vattenfall jag sett, underbart skandinaviskt mode och annan shopping, megajeepar, ny jord, nationalparker och värmeverk.


Här är vyn från hotellrummet över en del av Reykjavik.


Berg... fjord.... fisk?


Gullfoss. 11 meter första fallet, 20 meter andra fallet... forsränning någon? Hej, vad det går! Shwooooch!


Notera isgatan på denna utkiksplats utan ett enda gruskorn och det lilla lilla repet mellan pinnarna till stängsel innan det stupar ner till vattenfallet... Det gällde att hålla koll på var man satte fötterna! Iiiiiih!


Strokkur får ett utbrott! Naturens under!


Jag och pensionären Blesi.


Sprickor i nationalparken. Där ploppade ny mark upp med ca 2,5 cm varje år. Det ni! Knasiga jordbävningar...


Bara älskar denna sista bild. Känns så typiskt island. Platt överallt, men överallt sticker det ändåupp höga berg, varav alla är aktiva vulkaner, känns tryggt jojo? Växlande väder hela tiden. Skurar, solsken, mulet, toppenväder, stormby...

Men det värsta var att jag dreglade bara mer och mer för varje sjö vi åkte förbi. Icke snällt alls!
Flera olika sorters öring , plus en hel del hybrider. Laxar, vilka man slängde tillbaka fort som ögat om de va under 3 - 4 kilo, det var bara "småfisk, skifisk"... Bra om de får växa till sig i alla fall!
Kunde de inte bara släppt av mig med ett fiskespö i handen därute i vildmarken?
Jo, tänk. Nu kan de det! Pungar man ut med ca 8800 spänn får man en fiskeresa på 6 dagar i det fria och en dag i staden för min favoritsyssla shopping!
De hade även nu en hel hög med fiskeresor på nio timmar om man bara vill åka över dagen. Coolt! Var på tiden de kom med såna resor, som jag längtat och hoppats! så en sådan ska det absolut bokas in så snart jag får råd och tid. Thihi. Jippie!

Kolla in denna länk hos Vulkanresor.se till vidare. Lockande, inte sant?


Har de finanskris och fiskeresor så hjälper jag mer än gärna till med att bidra till att de får det lite bättre. Thihi. Bra land det där! Tokbilligt värre med! Jäklar så mamma och jag shoppade halvt ihjäl oss på inga pengar sist.

Jisses, så jag längtar tillbaka! Thihi.


På tal om fiske. Ett jerkspö! Jag har nu för fasen äntligen fått fatt i ett jerkspö! Jörgen, du är bara bäst! Nu jäklar ska här ut och jagas gädda. Så is, försvinn försvinn! Jag har inte tid med dig! Morr!
Detta är tillskottet till det annars rätt proppade fiskeskåpet. Åsså lina å sånt däringa med dårå å en cool keps, men det kom inte på bild idag dock... Thihi.


Take care allihopa!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Island verkar ju vara riktigt underbart =) Dit måste man ta sig någon gång verkar det som. Speciellt nu snart eftersom det verkar vara hyfsat billigt där =)

2010-03-30 @ 00:16:34
Postat av: Marre

Ohja, Island är ett måste om man är naturnörd :D Å nog e det billigt allt just nu. Får väl passa på å skynda sig dit igen snart innan de fixar euro eller någe sånt :P

2010-03-30 @ 17:09:24
URL: http://lillraven.blogg.se/
Postat av: Daniel

Dom där 2 översta bilderna är riktigt läckra =)

2010-03-30 @ 23:07:48
Postat av: Marre

Uj jo, vilka lyckostar de e som har sån lyxig utsikt hela tiden i Reykjavik :P

2010-03-31 @ 02:05:31
URL: http://lillraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0