Ögonsten

Ojsan, vad har jag gjort? Har jag gjort rätt? Har jag ställt till det för mig nu? Dessa lappar fick jag ju inte behålla länge i alla fall! Snyft!


Japp för fasen, nu har ja skapat mig massa onödigt jobb och ännu en ny hobby! Vi har gått och blitt båtfolk, karln och jag!
Se vilken söt jolle vi plockade upp borta i Norrtälje!



Visst, den har några söta spindlar som husdjur som hoppar upp å ska rida på handen när man kör båten (i alla fall på min hand!) och den är inte så ren och jag lite skönhetsfel. Men med lite målarfärg, rengöringsmedel och en poleringsmaskin så går det ju busenkelt att ordna! Hoppas spindlarna stannar bara, kul med sällskap. Haha.

Trailern köpte vi på Trailercenter här i Uppsala. En obromsad Easyline 600u. Båten är en Cresent 410 och motorn en 15 hk Mariner. Jag kn nog faktiskt inte bli mera nöjd än med detta köp! Åh, så vi kommer vara ute och fläng överallt med denna nya leksak! Och så bra den gör sig i sidospegeln, inte sant? Thihi.


Vi passade förresten på att testa den ordentligt allaredan på (om)vägen hem. Med lite möda tippade vi i den i Väddökanalen och drog iväg, denna gång bara vi två. Vi hade såklart bara fått prova den lite snabbt av de trevliga prickarna vi köpte den av. Nu skulle den provfiskas i, det allra viktigaste! Hehe.


Thomas hade ett par gäddor på, den första snodde hans favoritjerkbait, den andra hoppade en halvmeter upp ur vattnet mot draget som just hade fastnat en bit upp i vasstrået... Jadu... vilka underliga fiskar de har där vid Väddö... haha.


Men vi fick inte upp en enda fisk, bara hugg och sen ingenting...var de för försiktiga eller hade vi kanske bara otur?
Gäddgreppet som vi hade passat på att shoppa på oss med fick alltså inte testas, men äh. Näst gång så tar vi tio istället! Hehe.


Jag fick i alla fall chansen att nu prova mitt portabla ekolod. Men jag måste nog ordna lite mera med alla inställningar och inte börja läsa instruktionerna först på plats. Thihi, är man ivrig så är man...
Men fisk såg jag i alla fall. Saltvattnet gjorde väl det hela lite svårare att se och tyda och ställde väl till det och visade fisk där det inte var fisk alltid osv... Men jag börjar på lite mer hum om det nu ändå! Wiiie!


En vacker kväll blev det med stark solnedgång. Inga vågor, helt lugnt, precis som det skall vara. Vi stannade alldeles för länge så nog var jag en zombie på jobbet dagen efter då jag bara fick knappa fyra timmars sömn, men äh, det är det nog värt ibland! I alla fall nu när jag precis gått av på semester! Jippie! Vilket såklart innebär ännu mera fiske alltså!! Livet är gudgött! Bästa köpet någonsin! Livskvalité till max!


Over and out - Marre, stolt båtägare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0