Generositeter


Ibland har man tur asså. När vi kom till Fjällnora låg det en söt liten båt och flöt runt en bit från bryggan. Ingen syntes till och vi undrade vem tusan som hyrt den där lilla ekan. Årorna var prydligt upplagda i den så det kan ju inte varit någon som ramlat i och drunknat.


Men ett gammalt atomdrag övade vi casting på den och det tog inte lång tid innan vi hade bogserat in den till bryggan. Väl framme såg vi att kedjan som det suttit fast i hade gått av, så den hade väl rymt helt enkelt. Stackars lilla båt. Thihi.
Men båtbryggan är ju ändå på andra sidan sjön... Hmmm... En god gärning skulle göras nu alltså.

I med fiskespön och packning. Ro till andra sidan för att lämna båten... Eller nja... med lite omväg. Strålande sol, varmt och gosigt, stilla sjö... Det kunde inte bli bättre! En omväg var en självklarhet. Något ska vi ha för att göra en god gärning ju. Thihi.

Sambon kunde inte ro på grund av en ond axel, men det tog ju jag tag i istället. Blev en mysig lite tur men massa fiske. Vad underbart det var att få ha båt en stund helt plötsligt och bara fiska fiska fiska. Livet är gött!
Men det värsta är att nu har jag träningsvärk träningsvärk träningsvärk! Stackars axlar. Det var inte alls lätt att jobba dagen efter, men vad fasen, lite träningsvärk har ingen dött av, eller? Thihi.

Ah, jopp, jag har blivit blondin en sväng med förresten. Fjortisblond så det skriker om det men najje, det stannar dock inte länge, thihi.

Ett par korta gäddhugg fick Thomas, det var allt denna kväll. Men det gjorde inget att ingen landades eller att jag inte fick något alls. Fisket var en sån njutning ändå under solen denna vackra kväll. Jag längtar redan tillbaka.


Sällskap bredvid båten fick vi istället av ett massa andflickor som plötsligt simmade mot oss. Jag gjorde misstaget att mata sötnosarna med lite äppelmuffins vilket resulterade i att de jagade oss under hela turen. Jag är då hopplös. Thihi, men söta var de ju!


Fjällnora är inget dumt ställe det inte. och ännu sugnare blev vi på att shoppa oss en egen liten båt att tippa i och puttra runt i runt om i Sverige. Det ska väl gå att lösa ändå. Blocket nästa! Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0