Pasta, därmed basta!

Igår svängde jag ihop något av det godaste jag vet på denna jord. Nämligen:


Pasta med ost och skinksås


Detta är ett egenkomponerat recept, men ah, jag får väl vara snäll och dela med mig tänkte jag. Thihi. Det är ju trots allt världens godaste pastasås!



200 g skinka eller kassler
1 st gul lök
1 msk margarin
3 msk vetemjöl
5 dl mjölk
1,5 dl riven ost
0,5 dl grädde
1 tsk salt
0,5 tsk grovmald svartpeppar
1 msk basilika

Valfri pasta, jag tog tagliatelle vilket jag tycker passar allra bäst.


Tärna skinkan och hacka löken. Fräs dem i margarinet tills löken är mjuk och skinkan fått färg.
Vispa ihop mjölet med lite av mjölken i en kastrull. Vispa sedan iresten av mjölken och låt blandningen koka upp.
Häll ner grädde, kryddor, skinka lök och till sist osten och låt den smälta ner. Rör om ordentligt och servera med kokt pasta.

Hoppas det smakar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0