Snacks i olika former

Vilken lång helg!


Den började med en sån här gräddig frestelse...


En stoooor fet mumsig godbit som är så fet den knappt får plats på bild...


Japp, en temla som ture sventon e så glad i!

Men temlor är ju inte snälla mot en med all god grädde å mandeltassa. Så vilken tur att jag nu äntligen investerat i lite träningsgrejjor så jag kan prova den där hemska videon kära kusinerna vitamin fortfarande propsar på. Iiiih, jag kommer ju inte kunna röra mig sen dagen efter med all träningsvärk när jag redan nu nog e rätt otränad! Den som lever får veta.


Vilken fruktansvärd början på söndagen det blev då! Snökaos i hela jäkla Uppsala och Stockholm! Jag som skulle på symässa! Sur som ättika fräste jag åt allt och alla hela morgonen, stackars lilla pojkvän (flåååååt så mycket... och tack för att du står ut me mig, thihi), men har man gått och längtat efter en sån underbar mässa i ett halvår så måste man få pusta och frusta lite. Mwaaaa! Nu gillar jag inte snön det minsta längre!

Jag tvingade mig själv att släpa mig ut med en påse gamla tacochips, musli och annat som passerat viktiga datum för att ta en långpromenad och mata fåglarna. Solen sken och en vacker skata satt och pep ensligt i ett hörn, men efter att den fått en halv knäckerundel, nästan lika stor som den själv ju, så flög den nöjt iväg mäkta nöjd, satte sig på närmsta terass och pickade intensivt på sig skatt.
En snöskata som inte var lika skygg men lika intresserad av mackorna jag kastat iväg fick jag i alla fall en bild på.


Ibland borde man ha en bättre kamera, man får väl shoppa en sen när man får jobb. Haha, mycket på den där listan som man ska göra och shoppa när man får jobb. Thihi.
En kooiker-hund, en maine coon-katt, resa till Island och västkusten, olika fiskespön, båt, supersymaskin, nya akvarellfärger, många par högklackade skor, årskort så jag kan få börja simma igen.... har jag glömt något?

Nåja, tillbaka till promenaden...
En glad häst träffade jag på med som sniffade intresserat efter min feta fågelmatskasse.


Och djup var snön... ändå upp till knäna ju, inte illa för att vara Uppsala inte! Mysigt!


Fina bilder blev det verkligen denna soliga dag förutom mätta pippijåglar. Så hemskt att man hör att det dött ovanligt många fåglar i år på grund av den stränga vintern. Hoppas de fått lite hjälp nu i alla fall.


Jag blev på lite bättre humör efter promenaden ändå efter att ha surat över att jag inte kunde åka på symässan. Och rosig om kinderna precis som det ska vara en sån där frisk dag då man varit ute och träffat massa djur.


Men nu är det ny vecka, nya tag. Arbetsintervju imorrn så hoppas på det bästa! Så kul det ska bli, men lite nervös är man allaredan med ju. Iiiiiih!
Nu ska pluggas försäljningstekniker och intervjufrågor.

Kommentarer
Postat av: lLaxarn

Hej !



Håller alla tummar för dig då!!Lycka till...

2010-02-22 @ 15:57:27
Postat av: arro

Jovars lillan har växt på sig lite =) Tiden rullar iväg. Me mej å familjen äre fin fint. Går hemma å har de bra. Sen har jag jobbat några dagar i februari, kul å komma ut lite.

Hur gick de på intervjun?

Kramen

2010-02-26 @ 08:31:08
URL: http://carolineoalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0