Vinterfiske?

Även på vintern när man väntar på de där riktigt bra isarna kan man få en gnutta hopp då man saknar fisket som allra mest. Det har nämligen nämligen bjudits in till fiskemässa hos Möllers Bil här i Uppsala. Mest för flugfiskare men nog fanns det lite annat där med.
Mycket bra initiativ av en bilfirma, hihi. Såklart passade de även på att visa upp den perfekta fiskebilen enligt dem. Vad tycks? Hehe.



Jo, en stadsjeep vore ju inte helt fel att ha en vacker dag, men kan vara en fördel att börja med körkortet. Thihi. I vår borde jag nästan ta upp jakten på det nu när man har jobb för stunden i alla fall!

Båtar är ju inte fullt lika kluriga att köra, i alla fall inte vår lilla. Men någon dag borde man verkligen uppgradera till en sån här. Vilken fiskebåt! Nice!



Annars fanns det flugor, spön, jerkbaits, broschyrer för fiskeresor och massvis med andra eggande saker. Det visades lite film i form av flugfiske och det delades ut lite priser i ett lotteri. Sambon vann en fiskeDVD och själv vann jag två fiskekort, så nu blir det till att upptäcka en ny plats i Uppland att fiska på. Ska bli jättekul!
Det var så roligt när jag skulle gå fram och hämta mitt lilla pris. Jag antar att jag såg mer bimbo ut än fisketant med fina kappan, röda läpparna och målade naglarna för från prisutdelaren fick jag den där blicken "Herregud, ska HON ut och fiska? Yeah, right...". Fördomar är lite kul att bräcka, thihi.



Klart att det blev lite shopping med! Ni känner väl mig vid det här laget?
Ett par jerkbaits låg i billiga lådan och jag högg. Mina!



Är förresten riktigt sugen på den där Bustern med jigg-stjärt. Måste absolut testas på vårgäddorna sen! Spännande spännande!

Kommentarer
Postat av: rollup

Trevlig blogg! Kom hit ifrån fiskeforum! Jag har bokmärkt! //Elina

2010-12-28 @ 09:23:45
URL: http://skyltab.se/rollups-c-60.html
Postat av: Marre

Åh, så kul med en ny läsare! Välkommen välkommen! Fisketjej med? Vi är på tok för få med denna underbara hobby!

2010-12-28 @ 18:51:01
URL: http://lillraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0