Vårkänslor på balkongen


Stjärnögon, mina underbara favoritblommor! När Bauhaus denna vecka hade såna för bara 25 spänn styck sprang jag direkt dit och inhandlade sex stycken att ha på balkongen. Balkonglådorna måste ju pyntas nu. Äntligen!


Men det blev inte bara spanska margeriter som de också heter, utan jag hittade även tre små jordgubbsplantor i olika sorter. Så kul med olika jordgubbar! Sorterna jag köpte var den tidiga Honeoye, den medeltidiga Sonata och den medelsena Korona. Är bara rädd för att det kan bli korsade jordgubbar om alla blommar samtidigt och humlorna vill smaka på alla. Hehe, spännande spännande.



Försöker undersöka sparris med. Tänkte jag skulle köpa såna frön, men det skulle ta tre år innan de gav skörd... Så nej, men på Plantagen skulle de få in sparrisplantor snart i alla fall nämnde de. Då kunde man skörda "redan" nästa år läste jag. Hehe. Men en sådan ska nog letas upp förhoppninsvis. Wiiie!

Några bärbuskar till kolonilotten måste inhandlas med. Det vore så roligt med särskilt lite röda vinbär som jag kan mumsa i mig som ett bottenlöst hål. Svarta vinbär som vi redan har två buskar är inte riktigt min grej... De kokar jag bara saft, sylt och gelé på. Hehe.

Naturbilder har det blivit igen ja...
Bland annat en på rabarbern på kolonilotten. Japp, nu har den kommit liiite längre och liiite närmare rabarberpajen!


Borta vid Livets Ords skola hittade jag denna glada ensamma vitsippa! Den första jag sett i år.


Hos sambons föräldrar var tulpanerna igång, riktigt vackra! Nu kommer våren med stormsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0