I hopp om godare tider

Igång med lite långpromenader, nästan en mil igår och en halv idag, så måste jag ju belöna mig själv lite. Vad passar då bättre än ett besök på fiskebutiken? Må fiske här i Uppsala hade ju ett rätt bra sortiment på jerkbaits med. Efter ett långt funderande blev det denna lilla best.


En Baby Buster i färgen Hot Pike. Sötsak!

Illa att såna där drag är så dyra, annars hade jag ju shoppat på mig bra många till. Ett par shallow som skitmörten och pumpkin pearchen. Den där sjunkande papegojan har man hört många goda ord om med. Ah, det är inte lätt med habegär.

Snart är det regnbågstider med ju, så några lagom små krokar att gömma i powerbaitkulorna fick också följa med hem. Roligt fiske det där! Regnbågar rycker ju på riktigt underbart när de hugger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0